"when we wake up in the morning, we have two simple choices. go back to sleep and dream, or wake up and chase those dreams. choice is yours..."

Tuesday 26 June 2012

:: Hati Tenang Yang Hilang ::

semalam aku baru balik dari keje. Balik je tengok luar panas tapi ada angin yang kuat, tak sedar jugak mula-muka tapi tengok angin bagai ribut omak aih boleh tahan kuat. sekarang ni aku pantang kalu kena hujan skit mesti sakit kepala, lagi-lagi kalau lepas tu  makan kambing, pecah kepala.. hari ni rasa sedikit (skitttt je) kurang sedap di lubuk hati.. entah la kenapa, tak cukup garam kot or kurang cili, atau terlebih ajinomoto.

aku rasa entry kali ni takde gambar kot, takde mood.. entry ni sebenarnye nak mengatakan mood aku takde, takde mood yay2 takde mood.. semua mcm kena tapi tetibe semua serba takkena, mari kita lihat sape yang kena.. aku la yang kena, sebab semua kerana aku.. bengong.

malam nie, mungkin maghrib nanti aku cube tenangkan sikit perasaan, hati yang tidak tenang ni tandanya kita dah mula lupakan sesuatu yang sentiasa melihat kita, menjaga kita, melindungi kita, dan mengasihi kita selalu, iaitu Dia yang satu.. Dia lah sebenarnya tempat kita berteduh dari semua kepalsuan dunia.. hati yang tidak tenang tandanya kita dah lupa untuk meminta petunjuk dan berdoa padaNya, kadang-kadang kita rasakan sesuatu yang berlaku sudah tidak ada lagi jalan penyelesaian, full stop.. walhal Dia lah yang berkuasa menyelesaikan segala resah dan risau terus di dalam lubuk hati.. mungkin akan mengambil masa tp itulah cara Dia mendidik hati seorang manusia.. bukan senang nk membawa hati yang penuh cubaan, sedangkan hati itu lembut dan mudah terluka, tapi dari hatilah kita membawa siapa diri kita, bagaimana kita menjalani hidup dan bgaimana melihat melaluinya.. sememangnya melihat dengan hati inilah pandangan yg paling tajam, namun sangat mudah tersalah dan beralih.. aku insaf..

banyak yang dah ditunjukkan pada aku sejak akhir-akhir ini.. ada yang menggembirakan aku, ada yang menyedihkan aku.. ada yang aku terima, ada yang aku sepak laju-laju taknak terima. aku dipertemukan dengan ramai orang, ramai kenalan dan ramai kawan.. hidup aku tak kosong, penuh dgn kisah-kisah menarik, tapi lagi penuh dengan kisah horror saluran citra. memang aku minta dipertemukan dengan sesuatu yang hanya aku dan Dia yang tahu. namun aku takut, kalu hati ni tak cukup kuat, ada kekurangan dan kelemahan.. aku berdoa, jika Dia memberikan aku 'sesuatu' itu, aku harap dia jugak berikan kekuatan pada hati aku, ketabahan dan kepercayaan untuk aku tempuh hari mendatang..

...sambung balik, tadi aku pi masok bilik bos kejap. dia bagi keje tapi aku siapkan entry blog aku dulu sebelom aku kehabisan idea...

sebenarnya aku dalam beberapa minggu ni adalah org yang sangat gembira, syiiokkkkk, bak kata pepatah.. memang la happy, sbb tettttt.. aku percaya pada kejujuran, cuma kadang-kadang hasutan tu tetap ada meniup keraguan dalam hati (kerja syaitonnirrojim la ni).. sebab tu aku berdoa sangat meminta perisai dalam hati, tak payah bullet proof pun takpe janji  tak terluka.. cara yang terbaik untuk aku elakkan semua tu adalah dengan pujuk diri sendiri, hantok kepala kat dinding (tipu je) dan aku lebih suka berdiam diri. sebab berdiam tu kadang-kadang-kadang ada hikmah yang lebih bermakna.. kadang-kadang dengan membuka mulut perkara akan jadi lebih rumit. pengalaman sedikit sebanyak mengajar hidup aku, atau menjatuhkan semangat aku.huhu sebab tu aku hanya terus pandang ke depan tapi kadang-kadang harapan datang dari belakang dan kita perlu menoleh.. kalaulah aku diberi peluang mengucapkan sesuatu di depannya....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...