"when we wake up in the morning, we have two simple choices. go back to sleep and dream, or wake up and chase those dreams. choice is yours..."

Thursday 14 July 2011

:: SEGMEN SINGLE VS COUPLE | Ashraf Jalil ::


Join sini    www.ashrafjalil.com

First time kot aku join segmen macam nie dalam blog aku. Aku nie buken jenis yang pandai sangat nak karang ayat berjela-jela. Segmen nie aku amik dari blog encik Ashraf Jalil. Cukuplaaa aku kata aku sukakan suasana SINGLE itu sendiri. Tapi kadang – kadang bila SINGLE nie sakit meroyan aku selalu je datang. Maksud aku – kesunyianlaa. Kadang – kadang rasa jeles jugak bila tengok orang lain sebok dengan couple masing – masing. Tapi aku?? Hmmm takpelaa...yang penting aku semestinya happy. Sebab :

1. aku rasa BEBAS sebab takdelaa sangat nak fikir hati dan perasaan orang lain. Sedangkan hati dan perasaan aku takda  sape yang nak jaga. PENAT!! Takdalaaa sesi kongkongan yang amat – amat menyesakkan otak dan perasaan aku.

2. HATI AKU TAK SAKIT sebab asyik nak menjawab soalan-soalan sengal yang memenatkan otak aku nak mencari jawapan yang betol-betol boleh diterima oleh si fulan.

3. JIMAT duit aku sebab takdalaa asyik aku je yang nak kena keluarkan bajet bila berdating hahaha..kedekot tak aku?? Aku ne pun bukan jenis yang ada duit berkepok-kepok dalam wallet.

4. Aku ne pun jenis yang pendiam. Tak reti nak bercakap berkobar-kobar. Jadi lebih baik aku single hahahaha...ade kena mengena tak?? Bolehlaaa kan,...ada jugak kaitannyaa...

Jadinya, aku selalu terfikir bahawa :

Patut ke CINTA itu dicari? Kalau macam tue, kat mana kita nak mencarinya? Patut ke dibiarkan saja CINTA itu datang dengan sendiri? Kalau macam tue, pasti ke kita memang ia akan hadir menghampiri?. Segala rasa CINTA bagi aku ada di dalam diri. Kecuali, bagi jiwanya dah MATI..........

Maka, pada pandangan aku yang tak tak tahu apa-apa tentang CINTA nie, ada antara kita ini, yang sentiasa mengharap kasih sayang Maha Pengasih lagi Penyayang, yang sentiasa meminjam daripada Maha Pemurah. Makanya, kita dalam mencari sesuatu di antara waktu, harus sentiasa bersyukur kepada Maha Pencipta. Semoga kasih sayang-Nya membuat kita sekalian hamba ini lebih sedar diri.


5 comments:

[sutera kasih] said...

mostly kata bebas kalo single kan..hehe

TeAqArH said...

cinta patut dicari sebab is satu usaha..kite nk tunggu jodoh jatuh dr langit ke???x kot...so..usaha...lepas tu tawakkal..lau kite jumpe org yg slah.mesti ade sebabnye..kifarah utk diri sendiri

TeAqArH said...

singgah dr segmen ashraf jalil

Nilam suhana said...

betul tu... saya suka kata2v terakhir... :) rasa cinta itu sentiasa ada dalam diri kecuali jiwa yang mati... :)

Cahaya Inspirasi said...

good entry!

*** blogwalking dr blog ashraf jalil

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...